Våra köpare ser fram emot
att se vad du har på lager

Utöka dina försäljningar på Xtakes!

Xtakes erbjuder företag möjligheten att sälja sina produkter online.

Kraftfulla verktyg

Våra verktyg och tjänster gör det enkelt
att hantera, marknadsföra och utveckla ditt
företag.

Låga avgifter

Det krävs inte mycket för att lista dina varor
och när du väl gör en försäljning är Xtakes transaktionsavgift bara 8 % och årsavgift 1495:-

Support 24/7

Vi finns här 24/7 och med glädje, entusiasm och professionalism erbjuder vi det stöd som behövs för att allt ska gå bra.

Enkelt att starta!

Prisvärt, transparent och säkert

Det kostar bara 1995:-/år (Ord. pris 2990:-) att lista upp till 100 artiklar, och du betalar en provision på 8% efter att dina varor säljs.

Observation: Detta gäller till företag som vill sälja via oss.

Tillverkare, producenter och exklusiva distributörer kan kontakta oss här. Vi kommer sedan se om vi kan bli återförsäljare av era produkter.

process 1
1

Registrera dig och lista dina produkter

  • Registrera ditt företag och skapa en produktkatalog. Få gratis utbildning om hur du driver ditt Xtakes konto.
  • Endast företag accepteras. 
  • Leverans måste ske inom 1–3 vardagar (rekommenderas).
  • Ansvar för retur, och eventuellt garanti, i fall där det behövs.
process 1
2

Vid godkänd anmälan

  • Om din anmälan blir godkänd kommer du betala en administrativ avgift på 1995 SEK exkl. moms första året, därefter 2990 SEK exkl. moms om du väljer att fortsätta plus en provision på 8% på sålda produkter.
  • Vi kommer att öppna ett konto till dig. Du kan ladda upp banner, produkter och eventuellt konto till sociala medier på din profil. 
  • Våra Xtakes-rådgivare hjälper dig i varje steg och hjälper dig fullt ut att ta ditt företag online.
process 1
3

Ta emot beställningar och sälj din produkt

  • Ladda upp dina produkter och kom i gång med din försäljning!
  • Skicka varorna enligt överenskommelse.
process 1
4

Försäljning

  • Du får pengarna för din försäljning efter 30 dagar, med en avdragen summa (provision 8%).
  • Utbetalning sker automatiskt till det giltiga bankgiro- eller plusgironummer du registrerar hos oss. All utbetalning sker i lokal valuta.
1995 SEK
Årsavgift
8%
På sålda produkter

Här är vad du får för din avgift:

  • Eget konto som är synligt för kunden med en anpassad profil
  • En växande gemenskap av köpare
  • Möjlighet att sälja på andra marknader (Danmark, Rumänien eller Europa.)
  • Säljarskydd och kundsupport (24/7) för att hjälpa dig sälja dina varor.
vender2
  • Företaget ska vara momsregistrerat i något av EU-länderna.
  • Svenska företag ska även vara registrerade för F-skatt.
  • Företaget måste klara en kreditprövning.
  • Företaget måste kunna leverera till och ta emot returer från de länder man väljer att sälja i.
  • Företaget måste ställa garantin, om det krävs.

Inga dolda kostnader tillkommer! Vi kontaktar dig gällande fortsättning inför nästa årsperiod 90 dagar innan tidsperioden tar slut. 

VANLIGA FRÅGOR

Här är några vanliga frågor om att sälja på Xtakes

Krav för att sälja via Xtakes Marketplace?

  • Företaget ska vara registrerade för moms och F-skatt.
  • Företaget måste kunna leverera till och ta emot returer, samt eventuell garanti i de fall det är nödvändigt.
  • Företaget säljer endast produkter som uppfyller gällande europeiska standarder.

Hur fungerar återbetalning vid retur eller reklamation?

Xtakes Marketplace hanterar återbetalningarna till slutkund. Vid återbetalning kommer pengarna krediteras ditt företag om utbetalning redan skett för försäljningen.

Hur administreras lagersaldo, priser och uppdatering av produktinformation?

Du kan enkelt göra detta via vårt manuella verktyg direkt i ditt Xtakes-konto. Våra Xtakes-rådgivare hjälper dig i varje steg och hjälper dig fullt ut för att ladda upp produkter via CSV eller XML. Xtakes API-integration kommer snart att finnas tillgänglig.

Hur ska jag skicka mina produkter?

Du väljer själv vilken speditör du vill skicka med. Det är ditt ansvar att leveransen kommer fram till kunden ordentligt. Vi rekommenderar därför dig att skicka spårbart. När du skickat ordern spårbart kan kunden ta del av spårningsinformationen och följa sin order.

Hur ska produktbilder och produkttexter se ut?

  •  Produktbilderna ska vara av hög kvalitet och maxstorlek på 80kb.
  • Hålla måtten 600x600px, vår rekommendation är dock 1000x1000px.
  • Produkttexter ska alltid vara på lokalt språk och ska på ett tydligt och enkelt sätt beskriva produkten i fråga och dess egenskaper.

Vad gäller vid ånger eller reklamation?

I enlighet med distanshandelslagen har kunden alltid 14 dagars ångerrätt efter att produkten mottagits. Produkten returneras till dig som Merchant på antingen din eller kundens bekostnad. Vid eventuella reklamationer efterföljs riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden läs mer på:

Har du fortfarande fler frågor? Kontakta oss gärna.

Det är dags att börja sälja mer

Main Menu